Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
De diagnostiek van stoornissen in het autismespectrum krijgt steeds meer vorm. Maar wat kun je betekenen voor kinderen en volwassenen met een autismespectrumstoornis als de diagnose is gesteld? Voor hen zijn onze sociale wereld en hun eigen emoties vaak ondoorgrondelijk. Velen voelen zich als van een andere planeet. Een normale tot randnormale begaafdheid biedt volgens auteur Jeanette L. McAfee. M.D. aanknopingspunten om beter te leren functioneren in het alledaagse leven. In dit boek expliciteert ze daartoe op een cognitieve manier wat voor neurotypische mensen vanzelfsprekend is: gezichtsuitdrukkingen bij emoties, beurtwisselingen in gesprekken. hulp vragen en hulp aanbieden, met wie je wel priv voelens deelt en met wie niet. Vanuit deze kennis leren de kinderen en volwassenen stapje voor stapje. door reflectie en experimenteren om zich meer op hun gemak te voelen in die vreemde wereld van de 'gewone mensen'. Navigeren in de sociale wereld biedt een zorgvuldig opgebouwd leerplan met concrete oefeningen en aanwijzingen, zowel voor kinderen en volwassenen met een autismespectrumstoornis als hun ouders en begeleiders.
Autisme. --- zorgverbreding --- autisme --- Aspergersyndroom --- Orthopedagogics --- sociale vaardigheden --- socio-emotionele opvoeding --- Sociale dienst --- Sociale psychiatrie --- Sociale problematiek --- Intelligentie --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
Op de weeksluiting dansten vier kinderen uit groep 7 zo goed en zongen erbij, net als op TV. Dat wil Simon ook wel, samen met zijn vriendje Jamal. Dat durven ze best. Natuurlijk moeten er ook twee meisjes meedoen. Want dan is het pas echt net als op TV! Simon, Jamal, Ella en Pien studeren een dansje in en mogen in de klas hun dansliedje laten zien. Wat doen ze het alle vier goed. Iedereen klapt wil enthousiast. Maar als de vier kinderen zich omkleden voor hun optreden in de weeksluiting, begint Simons buik te bibberen. En als ze op het podium staan voor een volle zaal, wat gebeurt er dan met Simon? En wat doet de kleine verlegen Pien?
Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- bang zijn (themawoord fictie) --- prentenboeken --- presenteren --- JB SNOE --- Gevoelens -gedrag --- Faalangst --- Plankenkoorts (jeugd) --- Presentaties (jeugd) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 472.9
Choose an application
-3
zorgverbreding --- autisme --- Aspergersyndroom --- Orthopedagogics --- sociale vaardigheden --- orthopedagogiek --- socio-emotionele opvoeding --- 462.4 --- autismespectrumstoornissen --- Communicatie --- Emoties (gevoelens, haat) --- Personen met autisme (autisme) --- Sociale vaardigheden --- Autisme --- communicatie --- Autistische kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
Pubers zij meesters in communicatie, meedogenloos afstraffend als je niet echt in contact met hen treedt. Echt communiceren met pubers is dynamisch en verrijkend, maar je moet wel de juiste houding aannemen en de juiste toon aanslaan.In haar boek Ik heb ook wat te vertellen! beschrijft de auteur hoe je met pubers en adolescenten in gesprek kunt komen. De socratische wijze van communiceren zet de hersens van pubers op 'aan'. Dat is noodzakelijk omdat hun hersens vaak uitvallen alsof ze last hebben van een stroomstoring.Ouders moeten leren een stapje terug te doen in het contact met de puber. Ze zijn vrij plotseling niet meer de belangrijksten in het leven van hun kind. De ouder-kind relatie krijgt een geheel andere vorm, waarin iedereen opnieuw zijn of haar plaats moet vinden.Ik heb ook wat te vertellen! is een helder geschreven boek, dat met vele voorbeelden de wereld van de puber op indringende wijze ontsluit. Het geeft handvatten in communicatie met, en opvoeding van pubers en adolescenten. Ook is het een uitstekend hulpmiddel om hun leefwereld te leren begrijpen. De logische opbouw en de vele oefeningen maken het boek geschikt als leerboek in opleidingen voor mensen die met jongeren werken, van leerkracht of politieagent tot therapeut.
Communicatievaardigheden --- Gesprekstechnieken. --- Adolescenten. --- puberteit --- Educational sciences --- communicatievaardigheden --- adolescenten --- luisteren --- gesprekstechnieken --- socio-emotionele opvoeding --- Communicatie ; kinderen --- #PBIB:+101.20 --- #PBIB:+105.10 --- Communicatie --- 323 --- 443 --- 499.4 --- communicatie --- lichaamstaal --- opvoeding --- Adolescentie (jeugdpsychologie, puberteit) --- Gesprekstherapie --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- S2006238.JPG --- adolescentie --- communicatie in de hulpverlening --- 663 Jeugd --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Thuis --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Algemeen --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Tieners --- Mondelinge communicatie --- 159.987 --- 361.2 --- 007 --- Pubers --- Psychotherapie --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Adolescentie --- #KVHB:Puberteit --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- 316.77 --- Gesprekstechnieken --- Jeugd --- Oefeningen --- Ontwikkeling --- Puberteit --- Puber
Choose an application
Robin gaat met mama naar de kinderboerderij. Daar is een lief konijntje. Robin durft het konijntje niet op te pakken. Een jongen tilt het konijntje op en duwt het in Robins armen. De jongen ziet er een beetje anders uit dan andere jongens en hij praat en loopt ook anders. Hij heet Max en zorgt voor de dieren. Max lacht veel en heeft leuke plannetjes. Robin heeft met Max die middag veel plezier. Als Max vraagt : "Vriend?" weet Robin het wel : ja, ze worden vriendjes.
diversiteit --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- anders zijn --- emotionele opvoeding --- JB STAR --- dieren --- kinderboerderijen --- prentenboeken --- 462.3 --- 471.44 --- Anders zijn --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- kleuters --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- Anders zijn (jeugd) --- Anders zijn ; verhalen --- Gevoelens -gedrag --- 472.9 --- Anders zijn : basisonderwijs --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Sociale en emotionele opvoeding --- diversiteit (themawoord fictie) --- anders zijn (themawoord fictie) --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kleuteronderwijs --- RSV basisonderwijs --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- jezelf zijn (themawoord fictie)
Choose an application
De spelen bieden de kinderen gerichte hulp bij het omgaan met gevoelens van angst, depressie, onzekerheid, verlegenheid, minderwaardigheid e.d. In de leeftijdscategorie van 9-15 jaar blijkt het aantal probleemkinderen olp alle scholen dramatisch toe te nemen. Dit boek is bedoeld als hulpmiddel bij het omgaan met deze probleemkinderen. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- probleemkinderen --- spelen --- Didactics of sports and games --- Psychiatry --- sociale vaardigheden --- speltherapie --- socio-emotionele opvoeding --- secundair onderwijs 1ste graad --- Kinderspelen --- Groepsspelen --- Lager onderwijs --- Speltherapie --- Emotionele problemen --- Spelen --- Kinderen --- Secundair onderwijs --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Buitengewoon onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- 622.1 --- 9-15 jr --- Agressiespelen --- Integratiespelen --- Probleemoplossen --- Relatiespelen --- Rollenspel --- Samenwerkingsspelen --- Sociale rollenspelen --- Spel --- Spelpedagogiek --- Standbeeldenspelen --- Strategiespel --- 796.1 --- Integratie --- Methodiek --- Samenwerking --- Spelregels --- 433.6 --- Ik-spelen --- Jij-spelen --- Spelmethoden --- Wij-spelen --- 042069.jpg --- Kinderspel --- Groepsspel --- Emotioneel probleem --- Kind --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|